HTML

Pállott csipával a pörkűtt körül

Friss topikok

Címkék

NA(i)V... Értem én, értem...

2014.01.17. 20:27 Pállott csipával a pőrkűtt körül

Értem én értem! Vagy mégsem?

Mármint azt, hogy vannak elavult jogszabályok.

Ott van például egy amerikai állam, ahol édesapák nem fenyegethetik fegyverrel a lányuk udvarlóját... Kár, pedig lehet, hogy több tiszteletet tanúsítanának az ifjú urak "szívük" (farkuk) választottja iránt.

Vagy például Franciaország, ahol szabálysértést követ el az a gazda, aki a sertését Napoleonnak nevezi el.

Szóval értem én, értem, de mégsem...

A napokban az étteremben járt a NAV. Amivel nincs is semmi baj, hiszen az ott dolgozók a törvény-, és a jogszabályok tiszteletére, betartására esküdtek fel, mi pedig, akik a másik oldalon vagyunk, kutya kötelességünk, hogy azokat szintén betartsuk.

Szóval értem én, értem, de valahogy mégsem...

Az urak mindent rendben találtak.

De!

A konyhában megálltak, elidőztek, majd közölték, hogy egy régi jogszabály szerint, - mely természetesen nem ismeretlen a vendéglátásban dolgozók előtt - a vendégtértől ajtóval elválasztott helységben - az általuk raktárnak nevezett konyhában - nem lehet szeszes italt felbontott állapotban tárolni.

Ok. értem én, értem...

Mivel több olyan ételünk is van, mely proseccoval-, szamorodnival-, rummal-, konyakkal-, készül, így igen kellemetlen ezt feszegetni. Természetesen, mint feljebb említettem, a jogszabályról tudunk, de itt álljunk meg egy pillanatra és "kötekedjünk" a jogalkotó szavaival, gondolataival.

Szerintem:

1. A konyha, nem raktár, hanem termelőhelység.

2. Egyáltalán nem életszerű az, hogy egy (nagy) étteremben, - ahol napi szinten, az említett italokból, akár egy liter is elfogy - minden egyes alkalommal a vendégtérben lévő pulthoz kiszalad egy szakács, az éppen szükséges italt bevételezi, visszaszalad, majd főzni kezd.

Ugyanis a jogalkotó szavait szigorúan betartva, a nyitott szeszek csak és kizárólag vendégtérben helyezhetőek el.

Azt pedig csak csendben, ugyanakkor jó érzéssel a szívemben jegyzem meg, hogy nem lettünk megbüntetve, mivel a NAV, nem büntet az említett jogszabály be nem tartásáért. Csak figyelmeztet. Persze valószínű, hogy a sokadik alkalom után le fog sújtani a szigor...

Mindenhol.

Szóval...

Értem én, értem...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pallottcsipavalaporkuttkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr615766358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása